Inspiratie komt soms uit verrassende hoeken. Tijdens mijn ochtendwandeling met mijn hondje luister ik steevast naar podcasts. Er is iets met het wandelen in de natuur, luisteren naar motiverende woorden van inspirerende mensen, dat ervoor zorgt dat ik me een klein beetje herboren voel als ik weer door de voordeur stap. Ondanks dat mijn wandeling meestal maar een half uurtje van mijn ochtend opeist.
Onlangs luisterde ik naar de podcast van Amy Porterfield (#375), online marketing expert. In haar podcast deelt ze tips en geeft ze kleine actiepunten voor small business owners om mee aan de slag te gaan. De meeste van mijn favoriete afleveringen van haar podcast betreffen interviews met inspirerende, mooie mensen die hun levenswerk delen met de luisteraars. Deze keer was het blogger en New York Times Best-selling auteur Luvvie Ajayi Jones.
Geïnspireerd door Luvvie Ajayi Jones
Luvvie is gestart als blogger en heeft zo haar weg gevonden in haar carrière als schrijver, maar dat is natuurlijk niet allemaal zonder slag of stoot verlopen. Ze had vele obstakels, vaak hadden deze te maken met het ontbreken van het geloof in haarzelf en het feit dat ze zichzelf niet echt ‘schrijver’ durfde te noemen. Ik denk dat velen van ons kampen met gelijkaardige problemen. Zij dacht dat ze de titel ‘schrijver’ niet mocht voeren, omdat ze geen diploma had in deze sector, geen 20 jaar ervaring had met het schrijven van boeken en een hele andere persoon was dan de doorsnee ‘schrijver’.
Ze maakte komaf met deze gedachten en spoorde de luisteraars van de podcast aan om dit aan de kant te schuiven. Er is maar één vraag die er toe doet: ‘Are you doing the work?’. En Luvvie's antwoord luidt als volgt: ‘If you’re doing the work, you’ve earned the title’.
In een wereld waar succes gemeten wordt door cijfers, erkenning van anderen en diploma’s, moeten we hier wat meer bij stilstaan, want niemand verdient het om een gevoel van inferioriteit te ervaren. Waarom zou een verhalen schrijvende blogger geen ‘schrijver’ zijn? Sommige bestsellers komen van schrijvers die vroeger de stempel ‘blogger’ hadden. De boodschap is dus vooral: gebruik niet te veel stempels. Doe je dat toch, own it. If you’re doing the work, you’ve earned the title’.
Calissa van Caligrafix Productions
Reactie plaatsen
Reacties